Pandanus Beach Resort &Spa

28 januari 2019 - Induruwa, Sri Lanka

0ECBA35F-0D4D-4DFE-827D-6CEEED2BCEBD

24 Jan: Mooi hotel, lekker bed, een beste plek om bij te komen van een mooie reis door Sri Lanka. Jammer genoeg voelt Walter zich niet lekker, last van zijn keel, hoofdpijn, gewoon vervelend. Hij gaat smiddags nog wel voor een massage omdat hij nog last heeft van zijn benen. Verder de hele dag lekker tussen zwembad en strand gelegen. Heerlijk onder de palmbomen met een verrukkelijk briesje. ‘S-avonds kakte hij toch weer in en lag al vroeg op bed.

25 Jan: Walter voelt zich niet fit maar het is te doen. We ontbijten en lopen even later langs het strand naar een massagesalon om daar een afspraak te maken voor vanmiddag.  17:00 uur genieten we 1,5 uur van een Full Body massage, nou ja genieten, het masseren van mijn kuiten vondt ik hélemaal niet prettig. De rest was heerlijk.  Uurtje de olie in later trekken, douchen en klaar voor het diner. Walter lag er al bijtijds in, ik heb nog wat op ons terras gezeten

26 Jan: Walter hele nacht liggen rillen en zweten, vervelend, maar hij is toch opgestaan en voelde zich aardig. Ik wilde een dokter laten komen maar dat wil Walter niet. Hij heeft het op internet opgezocht en gelezen als het na 14 dagen niet over is, pas naar de huisarts hoeft te gaan. Op zich is dat misschien wel zo maar op vakantie kun je beter een paardenmiddel krijgen zodat je er vanaf bent. Maar goed het is zijn keus.

Ondertussen heeft het virus ook bij mij aangeklopt, en zit in mijn keel en neus. Fijn want zo is het bij Walter ook begonnen. Ik hoop natuurlijk dat het bij mij morgen weg is.....duimen.

Ontbeten. Walter stukje gaan lopen, ik vond het al te warm en ben op een bedje aan het strand gaan liggen. Er is hier niet veel bijzonders. Alleen het hotel en daarnaast aan strandzijde wat tentjes waar je vis kunt eten. Ook niet aan ons besteed want wij zijn geen viseters. Tussen de middag eten we een frietje. Het gaat op zich aardig met Walter, hij ging ook nog een stukje lopen de andere kant op. Ik ondertussen schrijven aan dit verslag. Vanavond probeer ik 300 meter hier vandaan de souvenirwinkel te vinden, wil toch kijken of ik iets mee kan nemen. Voor Abbey hebben we zomerjurkjes meegenomen.

Het winkeltje hebben we gevonden maar helaas gesloten. Verder was er niets te bekennen dus terug naar het hotel

27 januari

Na het ontbijt besluiten we met de tuk tuk naar Aluthgama te gaan, 6 km verderop. Kijken of we nog iets als aandenken kunnen scoren. De tuk tuk zet ons in het centrum af. Het is gewoon één lange straat met aan weerskanten winkeltjes. Nou ja winkeltjes, een soort gevulde garages, stuk voor stuk armoedig, maar leuk om even te zien hoe het leven er daar aan toe gaat. Constant opletten waar je loopt want tegels die als stoep moeten dienen zijn allemaal ongelijk, gaten ertussen , liggen los of er ligt niks. We worden diverse malen aangesproken of we met de tuk tuk willen of een excursie of een winkel in. Wij vinden iets niet snel vervelend maar deze mensen waren écht niet tof. Na een half uur besluiten we al terug te gaan. In de winkels die er zijn vinden we niet iets dat ons aanspreekt. Daarbij komt dat het érg warm was, 32 gr, gevoelstemperatuur 39. Dan wil je maar één ding.......naar het hotel, zwembad en strand. Zo gezegd zo gedaan.

Verder de dag aan het strand doorgebracht. Walter nog een massage. 20:30 uur worden we opgehaald en zijn rond 22:00 uur op het vliegveld bij Colombo. We staan er eigenlijk net als we een bekende stem horen, Jeronimo, één van onze reisgenoten. Al snel is de groep weer compleet. Staan gezellig met elkaar te kletsen totdat we in kunnen checken. Achter de douane gaat ieder zijn weg. De één voor koffie, de ander voor nog een souvenir, sigaretten, luchtje of wat. Iedereen maakt zijn laatste rupies op. Bij het baarden zijn we weer bij elkaar.

Eerste vlucht naar Doha verloopt voor Walter minder aangenaam, heeft last van de warmte in het vliegtuig en zijn benen voelen ook niet echt lekker. Afzien dus en blij als we er bij Doha uit mogen. Daar lopen we wat door de prachtige ruimtes van het vliegveld.

Tweede vlucht Doha-Amsterdam verloopt beter. Twee ibuprofennetjes doen hun werk zodat Walter het wat gemakkelijker heeft tijdens de vlucht. Kijken filmpjes, luisteren muziek en sluiten af en toe onze ogen in de hoop dat we in slaap vallen. Het blijft bij beetje dommelen, verder komen we niet, jammer genoeg. Jaloers op mensen die tijdens een hele vlucht gewoon kunnen slapen, lijkt me heerlijk!

13:00 uur landen we op Schiphol. Heerlijk om vandaag weer thuis te zijn en in ons eigen bed te kruipen. Er wacht ons een verrassing.....Demelza en Milko staan er om ons te verwelkomen! Hoe leuk is dat! We zouden eigenlijk met de interliner naar Alphen gaan, maar dit is toch wel érg prettig. Milko heeft ons vliegtuig kunnen filmen vanuit de toren, tijdens de landing. We nemen afscheid van onze reisgenoten, pakken de koffers en gaan naar Demelza en Milko. Nog even staan kletsen, Milko weer aan het werk en Demelza rijdt ons naar Alphen. Daar drinken we koffie bij pa en ma en halen Diva op.  Suus is er met Delivio, geboren 15 januari. Mooi klein mannetje. Leuk om ze ook even gezien te hebben.

We rijden 15:30 uur naar Garderen. Hadden graag Orlando, Margot en Abbey gezien maar we zijn gesloopt en willen graag vóór de drukte op de wegen thuis zijn. Gelukkig geen files gehad, rijden langs de spar en halen alles wat we nodig hebben voor stamppot rauwe andijvie. Eenmaal thuis, koffers naar boven, ik ga Diva uitlaten, Walter maakt het eten en al vrij snel daarna kakken we allebei in en gaan lekker naar bed. Het was pas 19:30 uur maar we konden onze ogen niet meer open houden.

We hebben geslapen tot 9:00 uur, heerlijk

Het was een schitterend mooie reis, héél veel gezien en gedaan. Leuke, lieve mensen ontmoet. Weken waar wij graag aan terug zullen denken.

Onze volgende verre reis is al geboekt! In november gaan we naar Bali met Jacintha, André, Rob en Antoinet.......ook dát zullen fantastische weken worden.

1. Antoinet:
    29 januari 2019
    Welkom in het koude Nederland..Heerlijk nagenieten van de mooie reis en hopelijk is Walter opgeknapt en krijg jij de griep nu niet..die heerst hier volop..de verslagen waren erg leuk om te lezen..Waande me ook in Sri Lanka...Tot snel de groetjes oor jullie van ons
  2. Simone:
    29 januari 2019
    Wat vliegt de tijd... de prachtige vakantie al voorbij! Jammer dat jullie niet helemaal fitjes terug gekomen zijn! Snel opknappen hier, ik ben benieuwd naar jullie verhalen.