22 januari Yala National Park

22 januari 2019 - Yala National Park, Sri Lanka

AC576B0E-92F3-43E4-B334-1A1A5C447B82

Walter blijft bij het hotel, ik ga met de groep naar Yala National Park voor een safari van 4 uur. We vertrekken 10:30 uur en het is 2 uur rijden. Onderweg stoppen we aan een mooi meer voor de lunch. 14:00 uur zijn we bij het park en hijsen onszelf in een jeep. Allemaal een eigen stoel, dat is wel prettig. We zitten met z’n vijven. We zijn er klaar voor dus rijden maar. Veiligheidsriem blijft niet vastzitten dus dat wordt mezelf goed vasthouden aan de zijkant. We worden van links naar rechts, van voren naar achteren geslingerd. Het is alsof je op een rodeo-stier zit. Het is natuurlijk geen Afrika-safari maar ik had er toch wel iets meer van verwacht. Het luipaard en de beer, waar we eigenlijk voor gingen, beiden niet gezien. Wat dan wel? Nou ...... buffels, een enkele olifant, buffels, twee hertje, buffels, zwarthalsooievaar, buffels, konijnen 3 stuks ha ha, daar moest ik echt vreselijk om lachen, de chauffeur vondt het heel bijzonder. Oké wat hebben we verder nog gezien......buffels, witte reigers, pauwen(die zie je hier naast de honden en apen ook heel erg veel)aalscholvers, nimmerzat....en we zagen ook nog buffels in een heerlijk modderbad. Kortom, na 4 uur schudden en stof happend terug in de bus en terug naar het hotel. Het park lag wel mooi aan zee, dat dan weer wel. Ondanks dat het tegenviel hebben we met elkaar toch weer een leuke dag gehad. Het diner was buiten op het terras bij het zwembad.