21 januari Olifanten opvang

21 januari 2019 - Embilipitiya, Sri Lanka

247425EC-C581-480F-86E9-8821E3DF0545

We hebben een jarige in de groep, Merel 29 jaar geworden. We hebben allemaal een kaartje voor haar geschreven, cadeautje met elkaar gekocht en via Ajith een taart geregeld. Ze was dus écht jarig. Zelfs de bus was versierd.

Het koloniale  hotel waarin we zaten stond midden in stad  Bandarawele, een levendige stad, centrum van de theehandel. Wij hadden een vrije ochtend (er stond eigenlijk een excursie gepland, naar Horton Plains National Park, 5 uur vertrek, zonsopgang en wandeling van 9 km. Daar hadden onze voeten toch écht geen puf voor. Te weinig deelnemers dus excursie ging niet door)zijn even de stad in gegaan. Leuke jurkjes voor Abbey gescoord. Daarna genoten van échte koffie in de tuin van het hotel.

Na de lunch vertrekken we met de bus en komen door Elle, leuke, gezellige plaats vol backpackers. Wij rijden er alleen maar doorheen. Maken nog een korte stop bij een waterval en rijden dan door naar Elephant Transit Home. Hier worden olifantjes opgevangen die geen ouders meer hebben. Als ze 4-5 jaar zijn worden ze teruggeplaatst in de vrije natuur. Je komt niet bij de olifantjes zelf. Je ziet hoe ze gevoederd worden vanaf een platform. Ze hebben vaste voedertijden. 18:00 uur waren wij erbij.

Het was al laat toen we aankwamen bij ons hotel, naam even vergeten

1. Simone:
    24 januari 2019
    Bijzondere stories, leerzaam en heerlijk om mee te genieten van jullie mooie trip.... als je thuis bent de beentjes maar de lucht in ....!
  2. Linde:
    24 januari 2019
    Ik sluit me aan bij de reactie van Simone!!
    Dank voor alle mooi beschreven verhalen en de prachtige sfeervolle fotos! Heerlijk om deze laatste dagen nog even bij te komen in jullie mooie hotel!
    Jullie in het warme...hete Sri Lanka en wij hier in het (normale!) winterse Nederland! 🌞🌞🌞-❄⛄☃️🌞
    Dikke 😘😘😘😘
  3. Antoinet:
    24 januari 2019
    Hoi ik sluit me ook bij Simone en Linde aan..echt een mooie trip en leuk om te lezen. Nu beentjes omhoog Walter weer pijnloos naar Nederland..Geniet ervan en wij komen snel thee drinken in Garderen Groetjessss xx
  4. Veronique:
    24 januari 2019
    Hoi hoi lieverds, ook ik sluit mij aan bij de voorgaande reacties en dank je voor de heel leuke reisverhalen! Hier ben je écht heel goed in, zo levendig beschreven allemaal.
    Geniet nog heerlijk van de rust in het verre SriLanka, goede reis terug naar het winterse Nederland en hoop jullie dan snel weer te zien!
    Liefs& groetjes, Veronique