Negombo 9 januari

9 januari 2019 - Negombo, Sri Lanka

8 januari

Aangekomen bij Hotel Paradise Village. Eenvoudig maar goed. Tijdverschil is 4,5 uur

Na even geslapen te hebben zijn we een wandelingetje over het strand gaan maken. Je steekt over bij het hotel en kan dan via een zijweggetje(zandpad) zo het strand op.

16:00 uur de bijeenkomst met de groep en gids Ajith, een aardige vrolijke Srilankaan die goed Nederlands spreekt. We zijn met 31 mensen. Een gemêleerd gezelschap. Jonge mensen, oudere mensen, getrouwd, single....van alles wat.

19:00 uur eten we met de hele groep bij het hotel. Een prima verzorgd buffet aangepast voor de toerist, niet pittig dus!

21:00 uur houden we het voor gezien en gaan het mandje in.  Lekker slapen want daar zijn we écht aan toe.

9 januari

We zijn de dag gestart met een lekker ontbijt in het hotel, 8:00 uur met de bus naar “Waterland”, een boottocht gemaakt door het Holland kanaal, Negombo Lagoon en mangroven.

Twee soorten ijsvogels gezien, een bijenvanger, aantal soorten reigers, aalscholvers en verschillende veranen.

Halverwege een stop om te kijken hoe de mensen kokkosnectar van  de kokosboom halen. Mooi om te zien en natuurlijk geproefd(alsof je zoete zuurkool proeft)

Weer teruggevaren naar startpunt en vandaar met de bus naar het hotel voor sanitaire stop en gepaste kleding om kerk te bezoeken. Schouders en knieën moeten bedekt, 10 minuutjes, snel snel en hup weer de bus in.

Nu voor de citytour

Onze eerste stop is bij St. Mary’s Church. Een kerk waar de mensen uit Sri Lanka graag trouwen. Zij trouwen niet zomaar, zij gaan eerst naar een astroloog, deze bepaalt aan de hand van de horoscoop de trouwdatum en er wordt getrouwd naar de regels van de Nederlandse wet

De kerk heeft een prachtig beschilderd plafond met bijbelachtige taferelen. We waren er snel uitgekeken en zijn nog even snel over de plaatselijke markt gelopen. Altijd leuk om te zien. Met de bus door naar de visafslag. Geweldig om te zien maar de lucht is minder. Het strand lag vol met vis om te drogen. omdat ik zo om me heen aan het kijken was stapte ik in de afvoergoot van de visafslag.......gatverdarrie ik voelde me gelijk zoooooo ontzettend vies. Afgespoeld met water, maar toch....... Gelukkig gingen we terug naar het hotel waar ik mijn handen en voeten kon wassen en schoon aan de lunch kon verschijnen,

Middag gezellig aan het zwembad met een aantal mensen van de groep. 19:

1. C. Karus:
    Leuk, daar zijn wij 23 jaar geleden ook gestart😊
  2. Linde:
    9 januari 2019
    Fijn dat jullie goed zijn aangekomen! Wat hebben jullie al veel gedaan en gezien in 1 dag.........met als hoogtepunt jouw "duik" in de dooie vistroep! 😝😜😅😆🤣
    Lekker lang douchen dus maar!
    Slaap lekker straks! 😘😘
  3. Linde:
    Mooie fotos!! ❤
  4. Simone:
    9 januari 2019
    Zoooooo luitjes, veilig aangekomen op deze geweldige vakantiebestemming!
    Mooie kiekjes meid, wat hebben jullie al veel gezien.
    Bijzonder dat wij zo mee mogen genieten..... jammer dat je op het moment van je visstap net geen selfie maakte! Veel plezier en ik kijk uit naar een volgend verslag
  5. Veronique:
    9 januari 2019
    Leuk om je verslag te lezen Lidia, maar er zit toch een luchtje aan lijkt wel...Getver wat smérig zeg!!😖👃🏻🐠🐟🐡
    Jullie krijgen in heel korte tijd veel indrukken te verwerken, geniet ervan en dit is nog maar het begin!
    Liefs uit een koud Friesland 🤗😘
  6. Bertus & Nicky:
    9 januari 2019
    Klinkt goed daar! En wat schrijf je leuk!
  7. Jacintha:
    10 januari 2019
    Hallo vakantiegangers leuk verslag van de 1e dag .en natuurlijk niet de foto’s te vergeten .Mooi om te zien .ik zit in de nacht mag nog paar uurtjes werken 😜 Jullie gaan ws zo weer op pad fijne dag en kijk uit naar het volgende verslag .lieve groet van je zussie 🤗😍😘