17 januari Sigirya

17 januari 2019 - Dambulla, Sri Lanka

39BC8E17-B832-4204-9323-75EA309CAA4A

Weer een fantastische dag gehad met als hoogtepunt de Leeuwenrots, Sigirya.

Ik zag er als een berg tegenop, maar ben zo blij dat ik heb doorgezet. Had het niet willen missen. 1200 treden, maar niet als één trap. Genoeg rustmomentjes tussendoor. Halverwege een wenteltrap naar de resten van diverse fresco’s. Deze mochten helaas niet gefotografeerd worden. Daarna nog een klimmetje naar het plateau met restanten van het paleis en volop genieten van een fenomenaal panorama. Het voelde toch wel als een soort overwinning.

Wij hebben er ongeveer 4 uur voor uitgetrokken. Alles op het gemak dan is het goed te doen.

Ook hier weer volop apen, je ziet ze overal.

Als we weer in de bus zitten rijden we stukje binnendoor om te kunnen gaan lunchen bij de boer. Bus kan daar niet naar toe rijden dus dropt ons ergens in de buurt. Een aantal gaan met Tuk Tuk, de rest gaat lopen. Walter gaat met de Tuk Tuk want die heeft door de afdaling van de Leeuwenrots erg veel last van zijn benen. We lopen mooi langs een meer en komen nog ossenwagens tegen. Leuk om te zien. Na een half uurtje lopen gaan we met een bootje naar de overkant en komen bij de boer. We krijgen een maaltijd op een waterlelieblad. Het is in de vorm van een buffet. Je kunt nemen wat je wil. Er waren iets van 8 stenen potten met verschillende gerechten. Prima verzorgd.

Rond 14:45 uur met bootje weer naar de overkant, en dit keer ook ik, met de Tuk Tuk terug naar de bus om vervolgens naar een Spa resort gebracht te worden voor een massage. Walter ging voor de Full Body massage van een uur, ik voor een voetmassage van een half uur. Het was heerlijk, zeker na alle inspanningen van de ochtend.

Rond 17:00 uur zijn we weer bij ons hotel, Rangiri Dambulla Resort. We drinken een Nescafé-tje bij ons voor de tent, frissen ons op en zitten 19:30 uur weer gezellig met de hele bubs aan tafel.

Iedereen verdwijnt na het eten naar zijn tent om de koffers voor morgen weer in te pakken en de kooi in te duiken. Ook morgen staat er weer van alles op het programma en rijden wij richting Kandy.

In deze buurt wordt geregeld vuurwerk afgestoken, dit om de wilde olifanten af te  schrikken. Zij kunnen hier zomaar voor je staan. En boeren kunnen dat niet hebben want ze trappen alles kapot en vreten alles op.

zo, ik ben met schrijven aardig bij, nu nog proberen wat foto’s te plaatsen. We hebben het hartstikke druk ......

1. Simone:
    17 januari 2019
    Wat een mooie reis meid, toppertjes jullie hebben naar de top bijzondere onderwerpen gezien, daar doe je het voor!
  2. Linde:
    17 januari 2019
    Dank voor alle mooie en bijzondere verhalen van de afgelopen dagen! Heel erg leuk om te lezen hoe je alles beschrijft.....ik reis dan gewoon eventjes met jullie mee maar.....zonder moe te worden van ál die stappen!! 😉 Echt ongelofelijk dat jullie al zoveel hebben gezien en gedaan! Vervelend dat je toch weer darm problemen hebt.....ik hoop dat ze snel verdwijnen!! ☘🍀☘ Heel veel plezier de komende dagen! 🌞 💞 😘😘
  3. Jacintha:
    17 januari 2019
    Hallo beide ......alles achter elkaar gelezen van de laatste dagen .Super leuk om mee te beleven wat jullie allemaal doen ! En jullie doen en zien heel veel 👍Super .......je hebt vast heel veel foto’s gemaakt .Die bekijken we wel als jullie weer thuis zijn .Ben nieuwsgierig erna. Geniet maar lekker 🥰😍😘