15 januari, Nilaveli

15 januari 2019 - Nilaveli, Sri Lanka

E096A31D-5067-4985-9C77-F93EFDEAAF51

Hotel Pigeon Island Beach Resort, mooi hotel aan het strand.

In de ochtend liggen we heerlijk onder een parasol aan het strand. Rode vlag, dus helaas kunnen we niet in de zee. We maken een strandwandeling. Niet veel bijzonders te zien. Wel een visser, met een helm op! Zien we hier veel, mensen die met helm op hun inkopen doen aan de kraampjes. Lekker koel! Goed, de visser haalde de vissen achter elkaar uit zee, gewoon aan een touwtje met haakje en wat aas eraan. Het aas had hij om zijn nek hangen in een plastic potje. Gevangen vis gooide hij in een gegraven kuil en als de kuil vol was werden de vissen in een plastic tasje gedaan. In kuil en tasje spartelden de vissen nog wat na.

In de namiddag hebben we nog een boottocht in de lagune gemaakt. Wat roofvogels gezien, bijeneters, reigers en een zeearend.

Gevaren naar de zee, daar even aan land gegaan en wat schelpjes verzameld. Er lag ook veel koraal, maar dat mag je niet meenemen, Hier lagen nog aardig wat schelpen, bij het hotel lag er niks op het strand.

Tijdens het hoogseizoen, april-juni kun je hier goed snorkelen en duiken. Nu kon er niet gesnorkeld worden omdat je de zee niet in mag ivm stroming.